zaterdag 16 januari 2016

Nog eens voor Casper

Na de "ruimte" trui voor Wolf is het tijd voor een trui voor Casper.
Doordat Casper veel kleren krijgt van Wolf en van zijn oudere neefje Floris koop en maak ik relatief weinig voor hem.
Maar deze stof moest ik verwerken. Ik denk dat dit stofje in mijn top 3 favoriete stoffen staat.



De print is prachtig met zeer mooie gouden details. Het was alleen wel even zoeken naar de juiste boordstof.
Maar iedereen die mij al een beetje kent weet dat ik een zwak heb voor gestreepte boorden ( ik durf dat met bijna alles te combineren).
Voor deze trui koos ik voor een patroon van stof voor durf het zelvers. Ik had de kaptrui al een aantal keren gemaakt en de halsopening vond ik altijd iets te smal ( kan ook aan mijn kinderen liggen want grote hoofden komen veel voor in de familie :-)).
Deze keer koos ik er dan ook voor om hem met de kraag te maken.
En rekening houdend met Casper zijn goed gevormde hoofd maakte ik de overlap niet te groot.

Geef toe hij staat er mega cool mee.
Maar de halsopening was achteraf toch groter dan ik gedacht had dus ik denk dat ik de kraag nog iets ga aanpassen.

Casper laat het in ieder geval niet aan zijn hart komen. Met dat het eindelijk winter wordt buiten, brandt hier in huis de open haard weer vaak en hij doet dan niks liever dan marshmallows warmen boven het vuur.
En welke halsopening zijn trui daarbij heeft interesseert hem eigenlijk niet zo veel. :-)








Geen opmerkingen:

Een reactie posten